۱۳۹۱ اسفند ۲۹, سه‌شنبه

آغاز سال جدید با یادی از مردان و زنانی که با قامتی سرافراز، گرچه شلاق خورده، مجروح و حبس کشیده ایستاده اند



آغاز سال جدید با یادی از مردان و زنانی که با قامتی سرافراز، گرچه شلاق خورده، مجروح و حبس کشیده ایستاده اند
آغاز سال جدید با یادی از مردان و زنانی که با قامتی سرافراز، گرچه شلاق خورده، مجروح و حبس کشیده ایستاده اند


سال گذشته با تمام تلخی ها و شادی هایی که برای ایرانیان به همراه داشت به پایان خود رسیده است. سال 91 سالی بود با چند برابر شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بحران در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که حتی لیست کردن این مشکلات و بحران های عمیق به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و با نزدیک شدن به لحظات تحویل سال شاید مناسب نباشد که کام مخاطبان محترم تلخ گردد. این یادداشت به پاس و یاد مردان و زنانی است که نامشان کابوس شبانه ظالمان و اقتدارگرایان است.

در این ساعات پایانی سال 91 باید یادی کرد از زنان و مردانی که ناجوانمردانه در مسیر خواست های عمومی هزینه های غیر قابل جبرانی بر آنها تحمیل شد. یاد کرد از جوانان سبزی که ایستاده مردن را بر زندگی با ذلت زیر ظلم ترجیح دادند و با رفتن خود نهال آگاهی و رشد را آبیاری نمودند.

نگین دختر خردسال شهید شبنم سهرابی



یاد فرزند شهید هدی صابر که گلایه هایی دارد از ما مردمان کم حافظه و اندوه نگین دختر خردسال شهید شبنم سهرابی که غمی دائمی دارد در دل کوچکش،"این روزها مدام می پرسد چرا مامان بر نمی گرده؟ چه جوابی دارم به او بدهم جز آنکه بگویم مادرت به بهشت رفته است. او با چشمهای غمگینش به من زل می زند و می گوید بهشت چقدر دور است." و هزاران هم میهن که غمی به وسعت همه این سال های سیاه دارند.





باید یاد کرد از مردان و زنانی که با قامتی سرافراز، گرچه شلاق خورده، مجروح و حبس کشیده ایستاده اند، آنان که در حبس و حصرند و آنان که در خانه هاشان تنها و به یاد عزیزان دربندشان به نوعی دیگر در غربتند.

اما امید همیشه زنده است و طبیعت نوید پشت سر گذاشتن سختی ها را هر سال در این ایام به ما می دهد. آنجا که سعدی خوش سخن خطاب به اقتدارگرایان دنیا طلب زیبا سروده است و نویدی از تغییر در دلها زنده می کند.


بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
                                             هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد



ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد



این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد


بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
تا سختی کمان شما نیز بگذرد




امید به تحقق خواسته ها دائمی است و تلاش برای رسیدن به اهداف پاک هیچگاه پایان نمی یابد. تلاش برای گسترش آگاهی عمومی و انتقال آزاد اطلاعات در بین اقشار مختلف جامعه یکی از اصول غیر قابل انکار است که از آن به عنوان "استراتژی اصلی جنبش سبز" یاد می شود و مسیری روشن برای رسیدن به ایرانی یکپارچه، آباد، آزاد و سرشار از عدالت را روشن می سازد. امید است در سال جدید برای تحقق این اصل بنیادین بیشتر کوشا باشیم.



"گسترش آگاهی" سال جدید را به همه مخاطبان محترم شادباش می گوید و آرزوی سالی سرشار از سلامتی، شادی و پیشرفت برای هم میهنان عزیز و سربلند دارد.





----------------------------------------------------------------------------------------- 







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر